Tour of Sufferlandria 2013


Tos-Low-ResolutionВ далеких і незвіданих просторах інтернету є незліченно багато дивних місць та народів. Деякі з них широко відомі публіці – тролі та гобліни, блогери та копіпастери, онлайн-фермери та онлайн-орки, однокласники та фейсбучники, боти та віртуали, та інша нечисть :) Серед усього цього розмаїття можна легко загубитися і втратити свою самобутність, розчинившись в традиціях та обрядах масовок. Проте є і вийнятки – просто біля підніжжя гірського плато Страждань, куди зрідка заглядають хіба якісь заблукалі випадкові садо-мазо-порн-вочери і то лиш для того, щоб вжахнунутись від неймовірних стогонів та криків страждущих, втекти і спробувати забути про існування цих місцин. Місце й справді справляє моторошне враження – тут пекельно пече криваве сонце, рвучкі пориви холоднющих вітрів-вбивць, бурлять ріки поту, в повітрі смердить паленою гумою, а смак їжі має різкий відтінок алюмінієвого (часом карбонового) виносу, обабіч шляхів розкидані рештки велосипедних рам та колін безумців, що вирішили покорити ці землі. Назва цій землі – Саферляндрія і, хоч в це cпершу важко повірити, живе тут щасливий та веселий народ – саферляндці.

Цього року Саферляндрія вперше відкрила для широкого загалу секрет щастя своїх мешканців – виявляється, що всі вони добровільно обрали це моторошнє довколишнє середовище лише з однієї причини – тут можна і треба багато кататися на велосипеді! Це чарівне місце, де перестають існувати часові рамки і тому виникають багато цікавих природних аномалій – можна їхати ТТ з чемпінами світу різних років і вже за декілька секунд перенестися на гірські етапи Тур Де Франс, або місити болото на чемпіонатах світу з циклокросу, і просто між етапами заскочити на відновлювальну покатушку Каліфорнією чи вранішньою Італією. Це місце де навіть новачки втримуються в пелотоні разом з корифеями велоспорту, часом навіть перемагаючи їх. Деякі з природних аномалій Саферляндрії задокументовані на відео-тренуваннях урядом країни – організацією Sufferfest і доступні для відвідування туристами, проте завжди варто пам’ятати про обережність при пересуванні цими місцинами – наодинці сюди пхатися все ж дещо небезпечно.

Саме тому, вперше в історії країни, урядом було вирішено провести масовану акцію популяризації земель Саферлядрії – Tour of Sufferlandria, який тривав 9 днів та складався з 12 популярних та вивчених аномалій. Партнером по просуванню в маси був обраний “широковідомий в вузьких колах” сайт TrainerRoad, про який я писав минулого разу. Наставники TR та Sufferfest підготували програму турувказівки по харчуванню та виживанню на цих жорстоких землях, та залучили спонсорів - словом, все в кращих традиціях вело-турів.

Спершу ідея Туру виглядала досить просто : в межах 1 дня (36 годин, щоб врахувати всі часові пояси) треба проїхати 1 або 2 етапи, причому проїхати їх можна не підряд, а з перервою – головне вкластися в межі відведеного дня та не “махлювати” з показниками потужності. Контроль над виконанням правил був більш ніж умовний – саферляндці звикли вірити на слово + в Турі завдання перемогти не стоїть – тут більш бреветна логіка підходить (всі, хто доїхав – переможці), оскільки всі приїхали страждати, а не змагатися. Рецепт страждань теж досить простий – знаючи функціональний поріг (FTP) кожного (з тестів TrainerRoad), треба масштабувати траси відповідно до рівня учасника. Найлегші етапи їхалися в діапазоні 80-110% FTP, а найскладніші – 90-140% FTP.

Підписалися на участь аж 1024 учасники з різних куточків світу, серед них і я. Зійшли з дистанції – 502, серед них мене немає :) Протягом Туру було по різному – від захоплення трасами та краєвидами перших днів, до повного знесилення та стікання потом на останніх спринтах. Але як би не було важко, завжди відчувалася моральна підтримка інших учасників, які викладали свої враження, підбадьорювали та мотивували одне одного в відповідній групі на фейсбуці.

Звичайно ж, не обійшлося і без технічних проблем – як з боку організаторів, так і учасників. За час Туру, TrainerRoad випустив, якщо не помиляюся, аж 4 чи 5 бета-версій свого продукту, сайт декілька разів “падав”, результати не зберігалися, підводила техніка та здоров’я – все, що могло піти не так, старалося перешкодити прогресу учасників. В мене, звичайно, теж було декілька технічних перешкод, але загалом все обійшлося і єдиний, з ким доводилося боротися – це я сам :)

Пройдуся коротко по кожному з днів Туру:

1 день – Hell Hath No Fury

tos_stage1

Загалом нескладний етап, але я його їхав на 95% від свого FTP, оскільки не встиг відновитися після тренувального плану Intermediate Base I, який закінчив попереднього дня. Відео від Sufferfest досить мотивуюче (нарізка з жіночих перегонів UCI World Cup :) ), їхалося файно. Основний сюрприз (після тренувальних заїздів) – відносно довгі два інтервали по 20 хвилин. Їхав вранці, змучився помірно. Обновив власні рекорди потужності на 2, 10, 20 та 60 хвилин.

Промо-відео: http://player.vimeo.com/video/46136962

Трек в Strava.

2 день – The Hunted

tos_stage2Цей етап я їхав з розігрівом на треку Clyde (~12хв), який довелося дещо модифікувати, щоб “розбудити” ноги для подальших спринтів. Їхав вже на 100%, ніби непогано пішло. Відео з турів Романдії та Швейцарії, де постійно треба йти в відрив від пелотону, а вони постійно доганяють і не дають розслабитися. Музика і картинка підібрана вдало, втомленість після поїздки – середня, оскільки сам етап більш орієнтований на тривалу роботу вгору, а не на постійні спринти. Етап тривалістю 1 годину. Їхав вранці. Обновив власні рекорди потужності на 2, 5, 10, 20 та 30 хвилин.

Промо-відео: http://player.vimeo.com/video/46164597

Трек в Strava.

Огляд першого та другого дня на sufferfest.com – тут.

3 день - Extra Shot + Fight Club

tos_stage3_1tos_stage3_2Розігрівався знову модифікованим Клайдом, а потім два етапи – відносно стабільний підйом Extra Shot (20 хвилин) та брутальний (так здавалося тоді :)) Fight Club, де було аж 28 атак, на які треба було агресивно відбиватися. Саме на цьому етапі в мене повністю стерлася задня покришка і, в якості tribute для неї, я намалював отакий демотиватор (стільки стружки натерлося з задньої покришки, за цей етап):

Загальний час в сідлі – 1 год 40 хв. Їхав вранці, змучився досить серйозно. З рекордів – хіба потужність на 5 хв на Fight Club.

Промо-відео першої частини: http://player.vimeo.com/video/46164878

Промо-відео другої частини: http://player.vimeo.com/video/46124710

Трек в Strava.

Огляд третього дня на sufferfest.com - тут.

4 день - A Very Dark Place

tos_stage4Для того, щоб продовжувати Тур,  довелося поміняти місцями передню та задню покришку. Цього разу теж стартував з розігріву (15хв), а далі – A Very Dark Place. Тут вже почалися інтервали понад FTP + ще й спринти в кінці кожного з них. Щоправда, часу між інтервалами вистачало на відновлення, тому їхалося тяжко, але “вкручабельно”. Про рекорди вже мова не йшла – аби доїхати. Їхав вранці, стомленість – цілком прийнятна, навіть пульс середній був в районі 150 ударів.

Промо-відео: http://player.vimeo.com/video/46137427

Трек в Strava.

Огляд четвертого дня на sufferfest.com - тут.

5 день - Angels

tos_stage5Нарешті зробив собі окремий розігрівочний трек (базований на Клайді), який більше підходить під наступні етапи – чотири невеличких спринта з наростанням потужності. Трек “Ангелів” включає в себе три гори, перша – досить легка(мало атак), друга – тяжча, а третя – чисте страждання, змальована з реальної гори Alpe d’Huez у Франції. Цей день вимотав досить сильно, напевно навіть можна було б не розігріватися окремо, бо “Ангели” вже включають в себе частину для розминки. Саме в цей день впав сайт TrainerRoad і мені зберегло тільки частину поїздки – перших 25 хвилин з години. Тому трек на страві дуже пригодився, коли писав в службу підтримки. Їхав вранці, втомився більше середнього.

Промо-відео: http://player.vimeo.com/video/46125021

Трек в Strava.

Огляд п’ятого дня на sufferfest.com - тут.

6 день – The Wretched + The Long Scream

tos_stage6_1tos_stage6_2Цей день за прогнозами мав бути найважчим, тому я розбив його на дві частини – The Wretched їхав ввечері 5-го дня, а The Long Scream лишив на 6-тий день. І правильно зробив, бо жоден з цих треків не має відновлювальної частини – тобто треба було б страждати майже 1.5 години без перерви. В ідеалі, може б я і потягнув таке, але справи сімейні і робочі не дозволяли настільки глибоко поринути в світ чистих страждань + хотілося доїхати Тур, а не вмерти на 6-му дні. Тому додав до кожного треку ще розігрів по 12-15 хвилин – і вперед. Першу частину їхав ввечері – дуже змучився, зразу завалився спати. Другу їхав вранці – було трохи легше, але все одно торба.. Загалом, завдяки розбиттю на два дні, цей етап не був настільки важким.

Промо-відео першої частини: http://player.vimeo.com/video/54186010

Промо-відео другої частини: http://player.vimeo.com/video/46131597

Трек в Strava першої частини.

Трек в Strava другої частини (дивитися треба швидкість/каденс – бо датчик серця вмер і вимагав заміни батарейки).

Огляд шостого дня на sufferfest.com - тут.

7 день – The Downward Spiral

tos_stage7З цього етапу почалася “жесть”. Візуально ніби все ОК – спринти + відпочинок між ними. Але кількість та інтенсивність цих спринтів – це просто чисте страждання для організму, який і так вже змучений попередніми етапами. Спочатку я хотів “вкрутити” цей етап ввечері 6-го дня, щоб виграти собі потім 1 день для відпочинку та поїздки по справах в Луцьк. Але просто не зміг втримувати необхідний рівень потужності і здався після другого спринта. Тому їхав вранці, на 100% – і змучився дуже сильно. Відео практично не мотивувало, просто хотілося докрутити і впасти з вела. Після цього етапу я остаточно став важити 93кг, втративши 1.5 кг від початку Туру (попередні дні вага коливалася в межах 93.5 кг під час відновлення).

Промо-відео: http://player.vimeo.com/video/48263759

Трек в Strava.

8 день – There Is No Try + Revolver

tos_stage8_1tos_stage8_2Виявляється, 7 етап був всього лиш прелюдією до цього буйства. І якщо піраміди на There Is No Try я ще так-сяк викрутив, то одразу ж після першої частини завалився знесилений спати – щоб хоч за 1.5 години відновитися. Далася взнаки поїздка в Луцьк і назад, де дорога тепер просто відсутня і вимотує не гірше етапів Туру. Одразу ж після короткого сну (мало, мало!), треба було вкручувати Revolver – бо часові рамки для 8-го дня закінчувалися за 2 години. Це чиста жесть, яку навіть тяжко словами передати. 15 спринтів на 140-145% FTP я спочатку почав долати на повній інтенсивності, але вже через два перших зрозумів, що доведеться збавити темп – інакше не докручу. Збавив до 90% і так би вже і їхав до кінця, якби жорстокі боги Саферляндрії не покарали мене за такий маневр – за три спринти до кінця цього пекла трос задньої перекидки просто вискочив з перемикача. Задня перекидка, нестримувана натягом тросу, зіскочила на найменшу зірочку ззаду. Я спробував крутити так як було, але виходило дуже важко, тому нашвидкоруч зафіксував ланцюг на третій маленькій зірочці і так вже докручував – відновлення було замість 50% FTP десь на рівні 75-80% FTP, ну і останній інтервал я таки вкрутив на повну плановану потужність, щоб задобрити богів. З усіх аспектів – найтяжчий етап. Вкручував обидві частини вранці, з 1.5 годинною перервою на сон. Рекордів не було, сам факт того, що доїхав – рекорд :) Саферляндці мою історію сприйняли по-різному – хтось співчував, а хтось наказував більше так не хитрувати з потужністю і відпочинком – отакі вони позитивні диваки..

Промо-відео першої частини: http://player.vimeo.com/video/49966222

Промо-відео другої частини: http://player.vimeo.com/video/46125320

 

Трек в Strava першої частини.

Трек в Strava другої частини.

Огляд сьомого та восьмого дня на sufferfest.com - тут.

9 день – Local Hero

tos_stage9Добре, що в неділю мене виручив механік в магазині ExteremeStyle – полагодив перемикач і замінив трос, тому в понеділок вранці я був в сідлі для останнього, 1.5-годинного заїзду по випаленій землі Саферляндрії. Два попередні етапи практично повністю мене вимотали, тому надія була на останній день – може хоч тут можна буде відпочити між інтервалами. По профілю і по тривалості проміжків для відновлення все виглядало досить мирно. Але вже на 40-вій хвилині довелося збавляти інтенсивність – втримати рівень потужності вже не міг. В результаті так і докручував решту часу – на 95%. Останні спринти пішли на диво гарно, може тому, що вже знав, що вони останні. Втомленість – сильна, але менша чим в обидва попередні етапи.

Промо-відео: http://player.vimeo.com/video/46124433

Трек в Strava.

Огляд дев’ятого дня на sufferfest.com - тут.

Ось і все, Тур Саферлядрії закінчено, розбиті та знесилені туристи збираються додому, місцеві жителі приносять пожертви з велосипедних рам та колін тих 500 чоловік, які не доїхали, боги черпають воду з рік поту та страждань, а дороги цього дивного місця ще поки пам’ятають славу їх підкорювачів. Але ненадовго, скоро прийдуть нові страждальці, які оживлять привиди великих гір та знаменитих перемог і прапор Саферляндрії затріпотить від поривів вітру Знесилення з новою шаленою силою.

Загалом, мені Тур дуже сподобався. Крутити тренувальні програми під Тур де Франс це одне, а отак змагатися з видатними велогонщиками колесом до колеса – це дуже заряджає. З усіх показаних дисциплін, мене наразі хіба циклокрос не змотивував, якийсь незрозумілий фан по болоті на шосерах ганяти. Правда я на той момент вже був дуже прибитий, тому мало що мене могло б змотивувати. Крутити, знаючи що по цілому світі є ще мінімум 500 маніяків різного рівня підготовки, виявилося досить захоплююче, а спільнота на фейсбуці радувала звітами та прикольними картинками. Словом, було класно, хоч і важко. Дякую організаторам, учасникам, всім, хто підтримував мене в цій дивній справі, Стівенсу, що довіз, організму, що витримав.

Список нагороджених учасників Туру – шукати тут.

Статистика: 

Втрата ваги за 9 днів Туру: 1.8 кг (процес відновлення більшість з цієї ваги поверне)

Ізотоніку/компоту/узвару випито: ~20 літрів

Віртуальних кілометрів намотано: ~340 км

Годин в сідлі: ~16 год

П.С. Особливу подяку хотілося б висловити Юлі та Даринці, які з розумінням поставилися до татового мазохізму, підтримували мене протягом Туру та стримано реагували на мої крики/рики на крутих підйомах та спринтах :)

Напишіть відгук

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Змінити )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Змінити )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Змінити )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Змінити )

Connecting to %s