Річна статистика автолюбителя


На днях минув рік з того моменту як я закинув чудеса “савєцького” автопрому і на зекономлені під час відряджень долари купив собі Форд Фокус. 2000 рік, седан (мені фокуси-хетчбеки не подобаються взагалі, не говорячи вже про практичну сторону питання), турбодизель з інтеркулером на 1.8 літра (90 “коняк”), комплектація Ghia і вишневий колір :). Цим разом я не буду описувати пригод чи історій які сталися за цей рік, скажу тільки що машиною я задоволений на всі сто процентів. Сьогодні ж поговоримо про матеріальну сторону володіння автомобілем в Україні. Отже, цілий рік я записував всі витрати пов’язані з його експлуатацією (загалом я веду облік всіх сімейних витрат, але це вже тема окремого посту) і тепер охоче поділюся своїми спостереженнями.

Насамперед про головне – загальну суму витрат на авто за рік.  Вона у моєму випадку склала майже 22 тисячі гривень на 17800 кілометрів пробігу. 1,23 за кілометр – явно краще чим на таксі ;). Всього Фокус “з’їв” 1188 літрів дизелю, що дає нам 6.7 середній річний розхід (стиль їзди переважно спокійний, цикл – траса 65%, місто 35%, швидкісний режим в місті до 70км/год, траса до 105км/год). Далекувато до обіцяного виробником розходу (5,7 в змішаному циклі), але треба врахувати, що в літню спеку я постійно їздив з включеним кондиціонером, а під час зимових поїздок активно працювала “пічка” і підігрів зеркал/заднього скла. Так що спокійно можна списувати 0.5 літра на комфорт, а решту 0.5л на корки, стан дорожнього покриття і підвищений розхід на зимових шинах.

Помісячні витрати виглядають так (для зручності я розбив їх по категоріях – Аксесуари(зимові колеса, магнітола, автобагажник на лижі/ровери і тд), Утримання(мийка, паркування, ТО, заміна розхідників), Офіційні внески (реєстрація, штрафи і тд), Ремонти, Пальне):

Monthly Total Car components Car maint Official Repairs Diesel
04/2008 6489 -2145 -429 -2050 -1025 -840
05/2008 935 0 0 0 -520 -412
06/2008 1741 -455 -50 0 -386 -850
07/2008 800 0 -100 0 0 -700
08/2008 3386 -920 -58 0 -1500 -907
09/2008 884 0 0 0 -400 -484
10/2008 2590 -1950 -650 0 0 0
11/2008 1911 -990 -287 -350 0 -287
12/2008 765 0 0 0 0 -765
01/2009 1037 0 -80 -259 0 -698
02/2009 682 0 -128 0 0 -532
03/2009 762 0 -67 0 0 -695
Total 21982 -6460 -1849 -2659 -3831 -7170

На графіку можна побачити що найбільше в утриманні машини все ж так виносить її заправляти 😉 – 34% річних витрат і це при тому, що пробіг в 17,8 тисяч в рік рахується невеликим. Ну і апетит у Фокуса досить таки скромний.

На другому місці Аксесуари до машини – 29%. В цю категорію я відніс літні та зимові шини (мусив міняти 2 передні літні шини, бо вискочила на одному колесі гуля від знайомства з нашими дорогами, плюс купував 4 зимові шини), акумулятор, сигналізацію, автомагнітолу і багажник на машину для перевезення лиж та двох роверів. Всі ці речі Відслужать як мінімум 2 роки (якщо не вкрадуть, тук-тук-тук ;)), тому в статистиці за наступний рік експлуатації вони вже по ідеї не фігуруватимуть.

Третє місце відведене ремонтам – 17% – в основному це були заміни ременів ГРМ та генератора, мастил двигуна та коробки, рідин в гідропідсилювачі керма, гальмівній системі, заміни повітряного та салонного фільтрів і тд. Найбільшою витратою на ремонт було перемальовування лівого крила та дверки (машину купував вже з подертостями, хотілося довести до пуття :), правда дякуючи тому, що Юля вчилася їздити + невеличкій зимовій аварії ця стаття витрат перенесеться і на наступний рік – приблизно в такому ж обсязі. Заміна ременів і масел наступного року не планується, тому майбутні витрати в цьому розділі скоріше всього перемістяться на ходову частину – рік їзди по львівській бруківці мав би якось вплинути на став ходової.

На четвертому місці з часткою щорічних витрат 12% знаходяться офіційні платежі. Це насамперед реєстрація авто в МРЕВ (повторні витрати тут наступлять аж під час купівлі наступної машини), оплата штрафу за перевищення швидкості і оплата збитків за випадково погнутий мною фаркоп якоїсь копійки чи п’ятірки жигулів. Спрогнозувати витрати в цьому розділі важко, але якщо втриматися на майбутнє від перевищень швидкості + неправильних паркувань, то цілком можна мінімізувати цю статтю витрат в наступному році :).

Найменше коштувало утримання машини (8%), а саме – “перевзування” коліс, мийка, паркування, рідини для склоомивача, автошампуні, підготування до зимового періоду, “пахнючки” в салон і таке інше.

Для особливо допитливих додаю Excel-файл(лінк веде на rapidshare) з помісячною деталізацією і поясненнями до витрат + помісячний розхід палива.

П.С. Отут добродій наводить дані про утримання старого Мерседесу. Багато цікавих висновків 🙂

Advertisements

12 thoughts on “Річна статистика автолюбителя

    • поки що дешевше, хоча вже намічається заміна касет, ланцюга, коліщаток перекидки задньої – все таке пробіг під 5 тисяч (плюс зберігання ровера в львівському вологому підвалі) на Acera дає про себе знати 🙂 сідло теж недавно поміняв..

      • Життя касети і системи до 10000 можна продовжити використовуючи 3 ланца. А вот підвал це звичайно недобре

      • хз, не уявляю як би то допомогло – в мене на задній касеті тупо постиралися від 3 до 6 зірочки – тепер якщо крутнути сильніше педалями то можливе проскакування ланцюга на них. але то таке, ще цей сезон докатаю, а на наступний буду міняти.

  1. Купуєш 3 ланцюги, це вже коли буде нова касета.
    ставиш ланц №1, накатуєш 800-1000 км, ставиш ланц №2 те саме, ставиш ланц №3, пройдено від 2400 до 3000 км. А тепер починаємо спочатку Савиш ланц №1 потім 2 і 3. Потрібно щоб коден ланц пройшов мінімум по три рази свій пробіг.
    Є багато випадків що за такою системою трансмісія живе і 12000 і 15000.
    Купити три ланци і продовжити життя касети і системи в 2-3 рази дешевше ніж міняти все раз на 5 000.)))

  2. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.2 « Bike Traveller’s Blog

  3. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.3 « Bike Traveller’s Blog

  4. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.4 « Bike Traveller’s Blog

  5. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.5 « Bike Traveller’s Blog

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s