Річна статистика автолюбителя – ч.2


Якось так швидко збіг ще один рік користування Фордом, і ось настав час підбивати підсумки. Цього року Фокусу довелося пробігти майже на 4 тисячі кілометрів більше (це і заїзд по містах Західної України, сплави в Карпатах, поїздка в Крим, регулярні поїздки по справах в Луцьк, і, врешті, просто катання до Верещиці і назад). За цей час він жодного разу не підвів (окрім випадку з поганим дизелем в Криму і сівшого після довгої – більше 2 тижнів – стоянки на морозі акумулятора) , справно катаючи не тільки нашу сімейку, а й велосипеди, дорожні сумки і всякі секретні штуки в Луцьк 🙂

Сумарні витрати на авто в цьому році склали 22758 грн. Пробіг – 22000 км. “Спалено” було 1458 літрів євро-дизелю (цього року перейшов з GFC на ОККО, оскільки особливої різниці не бачу, а ціна на ОККО приємніша).  Таким чином, загальний розхід на рік склав 6,6 л\км (що на 0.1 менше чим минулого року, але цього року я більше часу проїхав в шосейному режимі). Вартість кілометра склала 1.03 грн (на 0.2 грн менше чим минулого року,прогнозований результат – оскільки цього року обійшлося без докуповування якихось дорогих запчастин типу коліс, багажника на ровери, магнітоли і тд). Стиль їзди не змінився – я й далі не ганяю і тримаюся в межах 2тис оборотів навіть на дуже хорошій трасі 🙂

Тепер про неминуче – цього року таки довелося заглянути до ходової. 40 тисяч км з моменту покупки мною Фокуса пролетіли досить швидко, і щось в задній підвісці почало підстукувати. На діагностиці (Форд-Сервіс, Городоцька – навпроти МЕТРО. Рекомендую) виявилося, що мусово замінити передні стабілізатори, передні гальмінвні диски та колодки, сайлент блоки та ричаги задньої багаторичажки ну і плюс задні амортизатори. Ричаги я міняти буду в кінці квітня, тому вони в статистику не попали і перенесуться вже на наступний рік. Плюс я вирішив таки поставити металевий захист картера, оскільки зараз часто мотаюся в Луцьк, а дорога туди по львівській області схожа на місце бойових дій 😦

Крім того, не пережили зиму два передніх колеса і вкрилися гулями – теж під заміну на наступний сезон. Літом робився кондиціонер (перетерся патрубок об передню якусь залізяку і втік весь фреон). Ну і найменш вартісне (але найбільш “геморойне”) діло – усунення свисту в області ременя навісних агрегатів. Це одна з найбільш типових хвороб фокусів з кондиціонерами, але довелося трохи часу і нервів витратити. Спочатку свист мені діагностували як свист ременя. Поміняв. Рівно через 50 км свист повернувся. Вирішили, що це підшипники нижнього натяжного ролика.  Поміняли. Через пару днів свист тут як тут. Для певності вирішено було поміняти верхній натяжний ролик і привід гідропідсилювача. Я все це добро замовив нове з Польщі (бо в нас ціни на ролик ~100усд, привід гідропідсилювача ~800усд %)) і заплатив за все разом ледь більше 200 усд. Привід гідропідсилювача я правда думаю даремно міняли, бо вже після установки ролика звук пропав, але нехай вже буде. Маю тепер старий привід як запасний. Нещодавно ще й “паразитний” ролик розійшовся “трелями”, але після оперативної заміни машина тепер тільки лагідно буркоче.

Отакі-от катавасії. За 40 тис. пробігу вкладення в підвіску (10-тирічної машини, нагадую!) в районі 800-900 усд я вважаю виправданими. Задня багаторичажка може й дорогувата, але дуже вже гарно вона “підрулює” в поворотах, щоб не витратися на неї. А диски і колодки гальмівні – це безпека, від якої відмовлятися не пасує.

Але вистачить тексту – тепер суто цифри.  Категорії ті ж, що й минулого року – Аксесуари (Car components), Утримання (Car Maint), Офіційні внески/платежі (Official), Ремонти (Repairs), Пальне (Diesel):

Monthly total Car components Car maint Official Repairs Diesel
04.2009 2249,0 -332,0 -370 -722 -200 -625
05.2009 2194,9 -390,0 -87 -367 -700 -650,9
06.2009 830,0 -60,0 0 0 -170 -600,0
07.2009 2318,5 0,0 0 0 -650 -1668,5
08.2009 629,1 0,0 -63 0 0 -566,1
09.2009 285,0 0,0 0 0 0 -285,0
10.2009 3044,4 -2484,4 -290 0 0 -270,0
11.2009 1263,0 0,0 0 0 -424 -839,0
12.2009 1164,0 -293,0 -60 0 -155 -656,0
01.2010 1677,5 0,0 -69 -200 0 -1408,5
02.2010 535,5 0,0 -99 0 0 -436,5
03.2010 6566,0 -5253,0 -36 0 -520 -757,0

Total 22756,9 -8812,4 -1074,0 -1289,0 -2819,0 -8762,5

Як видно на діаграмі, цього року категорія “Заправляння машини” виросла на 6% і склала 40% витрат.  Збільшилася також і категорія Car components – 39% (сюди я відніс гідропідсилювач і деталі до ходової); зате “схудли” Repairs, Car maint i Official (намагався не порушувати і навчився “вирішувати” з дайцями :)).

Двічі за цей рік я зрадницьки думав продавати Форда, і кожен раз мене зупиняли два фактори:

1)За прийнятні гроші на ринку майже нічого мені не подобається, а доплачувати 5-8тис усд до машини, яка не подобається не бачу сенсу. “Статусністю” не страждаю, більшої машини поки не треба(хіба що новий ровер в багажник може не пролізти, але то ще треба заміряти), розхід більший теж не хочеться і тд.

2)Надійна і економна машинка – шкода її віддавати комусь – ще сам не натішився. Типові хвороби я вже полікував, наразі сподіювася не повинно бути якихось дуже неприємних сюрпризів(основні проблеми поки – наші дороги, на які треба гусениці, а не колеса :() – тьху-тьху через ліве плече і стук-стук по дереву 😉

Тепер, після “вкладень” в ходову, і особливо з огляду вартість утримання машини, я вирішив ще як мінімум рік кататися на Фокусі. Скоріше всього збільшиться кілометраж, бо цього року планую багато роз’їздів, додаткові витрати по ходовій (закінчення робіт в квітні віднесеться вже в статистику на новий рік), доведеться докупити 2 нові колеса зимові на наступний сезон, можливо і літні – хто зна, як вони відбігають по наших ямах. Поліцаям попадатися не планую, хоча тут не вгадаєш, так само як і з цінами на дизпаливо.

Словом, поживемо-побачимо 😉

Деталізований опис витрат тут.

Звіт за попередній рік користування машиною – тут.

12 thoughts on “Річна статистика автолюбителя – ч.2

  1. Читав минулорічну статистику, а цьогорічна для мене в кілька разів цікавіша. Нещодавно став власником Фокуса, але такого що тобі дуже не подобається і бензинового. 🙂

    Зрештою Фокус не був метою, просто підвернулась файна машинка за файні гроші. Подивимся що в мене вийде за рік. Хоча я планую далі на роботу їздити велосипедом.

    • подобається-не подобається то діло таке, в будь-якому випадку – вітаю!

      я доречі коли машину вибирав, то теж за Фокуса якось не думав – шукав якісь мазди626, акорди 1998-1999 років, ще всякі чудеса. А потім як побачив свого – одразу “забив” на всі інші варіанти. Навіть на сервіс не гнав, щоб перевірити стан 🙂 а скільки дав за свого і які параметри(рік,двигун,комплектація), якщо не секрет?

      мені на роботу на велосипеді поки не виходить – бо його довго з підвалу витягувати, а їхати 300 метрів. але хай-но офіс(або я :)) переїде десь далі, тоді і почну.

  2. Поважно підготована статистика, ріспект.. Тільки шось мені страшнувато рахувати вартість проїзду одного кілометру для себе, навіть зважаючи шо двигунець дуже економічний.. 🙂 Страшнувато бо є ймовірність шо буду після того відстані міряти не кілометрами а гривнями.. 🙂

    • та чого – навпаки більше заохочує машиною їхати – наприклад в Луцьк я собі прикидав – маршрутка (зі всіма атрибутами типу шансону і купи людей) коштує з особи 50грн в одну сторону + таксі до автовокзалу. Тобто, якщо я їду з Юлею – це вже на те ж саме виходить, навіть якщо не рахувати вартості “дискомфорту” і часу який вгробиться на таку дорогу. а а якщо ще Даринка їде – то взагалі “профіт” 🙂

      а загалом – я міряю відстані в отриманому задоволенні від їзди, а не в грошах – тому, наприклад, вигідніше до Луцька зараз їхати через Дубно по київській трасі – дорога в рази краща (хоч і на 70км довша) і по часу виходить те ж саме (навіть краще – 2.5 години через Дубно проти 3 години по ямах через Горохів – сам заміряв)

      • Хм.. я певно давно не їздив нашими маршрутками і не орієнтувався в цінах.. Колись рахував стосовно Києва поїздом \ машиною – то таки по грошах також було якшо їхати машиною і не самому то було вигідніше. Хоча чесно кажучи це ніколи не бралося до уваги при виборі транспорту, рахував суто з цікавості..

        Стосовно відстанней виміряних задоволенням – досить субєктивно і важко корелюється, але стосовно київської траси (Київ-Чоп) – таки так, практично єдина нормальна дорога в Львівській області…

  3. Я завжди кажу – Найкраще авто – службове! Стаття пізнавальна для мене тим, що тепер я знаю свою реальну зарплату, =зарплата+зекономлені кошти на авто. Получається непогана сума 🙂

  4. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.3 « Bike Traveller’s Blog

  5. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.4 « Bike Traveller’s Blog

  6. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.5 « Bike Traveller’s Blog

Залишити відповідь

