Річна статистика автолюбителя – ч.3


Форд Фокус 2000 1.8TDI GHIA

Форд Фокус 2000 1.8TDI GHIA

Мінус один рік користування машиною і наступний випуск „Автостатистики”. Попри прогнозовані витрати і ремонти ходової, цього року машину спіткало одразу декілька нещасть – погані українські дороги і.. „жінка на кораблі” 😉

Про стан наших доріг я вже писав, додам тільки що це паскудство коштувало мені нового комплекту літніх коліс (спеціально брав з гарантією, бо ці постійні проколи і гулі вже просто дістали; 2460 грн), 2 зимових колеса (правда, то ще з минулого року – але причина та ж сама; 1200 грн), піддону картера, подушки двигуна, захисту картера (1000 грн) і ще купу всяких незапланованих „гемороїв”. Особняком стоїть витрата на новий акумулятор (попередній прослужив 2.5 роки, буду тепер пильнувати рівень води в ньому; 850 грн).

Друга біда – Юля почала активніше користуватися фордом. Їздить вона недалеко, зате влучно 🙂 Основні маршрути – school-run (дім-школа-робота-школа-дім), “на закупи” (Ашан/Метро) і „на село”. Проте, як виявляється, і на таких нудних заїздах можна непогано витратитися, якщо за діло візьметься жінка. Результат – ремонт ходової (двічі), потреба в заміні піддону картера, наїзд на „Tucson”, наїзд на „Жигуля”, наїзд навіть на корову (!), дрібні подряпини і багато кліпання очима 🙂

Мушу зауважити (в т.ч. і задля уникнення домашньої відповідальності) – той факт, що Юля нарешті сіла за кермо, я сприйняв з полегшенням – оскільки тепер я собі зміг ходити пішки на роботу (що корисно, бо сидіння на роботі+сидіння вдома+сидіння в авто = спина просто розколюється), кататися собі на ровері, їздити спокійно (до отримання новин про нові пригоди форда на Україні :)) в відрядження, висипатися довше вранці (раніше треба було вставати о 8-ій і везти Даринку в школу, а Юлю на роботу). Однак, полегшення практично не відчула машина, оскільки тепер попри всі оці незаплановані витрати їй „світить” ще і рівняння/перемальовування двох передніх крил і задньої правої дверки (неглибокі подряпини об “Жигуля”, але малювати треба).

Цього року зросли витрати зросли на офіційні платежі – проходження ТО (з цими дебільними медичними довідками; 1200 грн), штрафи ДАІ (від одного відсудився, два – за результатами ДТП і порушення рядності), доручення тестю на керування машиною (200 грн), страхова франшиза по „автоцивілці”(510 грн).

Завдяки тому, що основні кілометражі я намотував по інших країнах, витрати дизелю впали і склали 1298 літрів за рік. Оскільки ОККО мене цього року дещо розчарував, то заправляюся тепер позмінно – то на ВОГу, то на ОККО, то на якомусь АНП. GFC закинув зовсім – не по моїх маршрутах, та й підкачка коліс в них тепер в усіх не працює 🙂

Загальні витрати на авто (в т.ч. вартість дизелю) – 30764 грн. Пробіг – 20200 км. Отже, загальний розхід впав до 6.42 л/км, а вартість кілометру виросла до 1,52 грн/км, що на 49 копійок більше ніж минулого року.

А ось і традиційна звідна табличка з традиційними ж категоріями(Аксесуари (Car components), Утримання (Car Maint), Офіційні внески/платежі (Official), Ремонти (Repairs), Пальне (Diesel)):

Monthly Car components Car Maint Official Repairs Diesel
Apr-10 2546 0 -125 -246 -1610 -565
May-10 3170 0 0 0 -2096 -1074
Jun-10 430 0 -30 0 0 -400
Jul-10 690 0 0 -200 0 -490
Aug-10 6286 -2562 0 -1784 -960 -980
Sep-10 910 0 -10 0 0 -900
Oct-10 4925 -2850 -70 0 -1055 -950
Nov-10 1930 -1200 -140 0 0 -590
Dec-10 1103 0 -133 0 0 -970
Jan-11 2465 -10 -30 -200 -1525 -700
Feb-11 1380 -35 -105 -40 0 -1200
Mar-11 4929 0 0 -857 -3022 -1050
Total 30764 -6657 -643 -3327 -10268 -9869

Ось так от і збігло три роки(звіт 2008-2009, звіт 2009-2010). Загальний пробіг склав 60000 км. Загальна вартість користування авто за цей час переважила вартість самого авто (в гривні на момент купівлі форд коштував мені 68314 грн) і склала 72994 грн.

Щодо подальшої долі Фокуса, то я все більше схиляюся до того, щоб залишити його і не морочитися з новішими машинами. Поїздки в відрядженнях на новіших прокатних машинах цього або наближених класів мене не особливо „запалили” (кіа церато, нісан альмера класік, тойота яріс седан, нісан версо, шевроле кобальт, кіа спектра, додж авенджер, форд фокус „американець”, шевроле hhr, опель корса). Після прокатних машин і особливо після штатівського досвіду, я все більше і більше сприймаю машину як утилітарну річ, а не як „другу по величині інвестицію в вашому житті” (перша – будинок/квартира) – саме так просувають дорогі і непотрібні SUV в штатах :).

Саме тому і не хочеться поки щось міняти чи занадто марафетити – хочеться „сів-поїхав” і в цьому плані форд мене повністю влаштовує. Основне падіння ціни машина вже пережила, подальше здешевіння не повинно бути кардинальним. Ремонти ходової, думаю, будуть приблизно одинакові для машин такого класу(різниця буде хіба в ціні), зважаючи на стан наших доріг.

Так що отаке. З планованих витрат на наступний рік: ходова і ТО (квітень, в статистику на наступний рік попадає), установка захисту і нового піддона картера, малювання і рихтування кузова, кондиціонер (знову перетерся шланг з фреоном) і Юлині „покатушки” :).

Детальний опис витрат – тут.

Звіти за два попередніх роки користування машиною – тут і тут.

Звіт „Автостатистика велолюбителя, рік #1” по новішому Фокусі.

PS. Ніколи! Ніколи не вірте спритним продавцям, які будуть вам розказувати, що на машині “їздила лише жінка в булочну по хліб” – приклад мого форда такі байки розвіює в момент 🙂 З іншого боку, при нормальному догляді і при своєчасному реагуванні, ремонти в результаті жіночих “покатушок” набагато дешевші і менш критичніші для машини, чим гоцання “джигітів” об дерева і один об одного. Притирки, вм’ятини і зустрічі з ямами – все це жінки проходять на менших швидкостях, відповідно проблем з геометрією чи перебором всієї ходової не виникає (тьфу-тьфу, тук-тук по дереву).

Advertisements

13 thoughts on “Річна статистика автолюбителя – ч.3

      • просто в нас великі плани на те щоб Оксана починала їздити, то відповідно деякі речі нас дуже веселили. Особливо згадав, коли шукали авто то було кілька варіантів де якраз і було “Жінка по магазинам їздила”)))))))))))

      • ну то мусиш закласти певний потенційний damage 🙂 страхівка теж “рулить” – інакше таксона прийшлося б за свої ремонтувати, а так то тільки франшизу заплатив. навчальна машина завжди страждає – я сам коли вчився на 4-ці, то пообдирав її зі всіх боків (правда до стаціонарних об’єктів).

    • ну тут я може трохи не так написав (щоб гарніше з літературної точки зору було :)) – насправді то машина піддалася агресії з боку неврівноваженої корови, яка взяла і вгнула крило і пішла собі далі у справах своїх коров’ячих 🙂

  1. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.4 « Bike Traveller’s Blog

  2. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.5 « Bike Traveller’s Blog

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s