Річна статистика автолюбителя – ч.4


Ford Focus

Цей випуск статистики буде останнім, що стосуватиметься мого дизельного друга Фокуса 😦 На четвертому році володіння (місяць до рівної дати не дотягнув), ми все ж таки вирішили його продати. Причини опишу нижче, а поки що (на правах tribute) розглянемо, якими саме якостями ця машина заслужила стільки часу в нашій сім’ї.

Коли я шукав б/в машину в 2008 році, спеціально Фокуса я не розглядав, та й не було їх тоді в нас багато. Шукав Мазду 626 (1998-1999 роки)/Мазду 323 (2000-2001) чи Акорда якогось (1998-1999) або Пасата. В квітні перед кризою, всі ці машини коштували в районі 13к умовних, але кожна чимось не подобалася – мазди поголовно були з гнилими колісними арками,

В Кам'янець-Подільському

акорди або вбиті, або поюзана “кожа-рожа” і глухе тонування, пасати теж не кращі – з пробігами під 200к. Думав ще про новий Cee’d, але в кредит влазити не хотілося. Після трьох місяців пошуків і поїздок на базар я вже взагалі мало не відмовився від новішої машини і хотів далі гоцати на четвірці (яка постійно додавала пригод). Але якось випадково натрапив в Вашому Магазині на оголошення про продаж Фокуса в Раві-Руській. Поїхали дивитися разом з Володькою і там же дали завдаток – до того він мені сподобався. Класний вишневий колір, вища посадка (порівняно з машинами, які я тоді розглядав), ідеальний салон (як на 7-річну машину), турбо-дизельна тяга (завдяки інтеркулеру Фокус з самих низів “рве”, в той час іншим дизелям тих років треба розкрутитися до 1.5к-2к обертів), нетривіальне оформлення салону, седан.. Словом, все, що я хотів від машини. Оформлення трохи затягнулося (машина була пригнана під бензинові документи і переобладнання по документах заморочено робилося), але це дрібниці порівняно з тим позитивом, який нам приніс Фокус за минулі 4 роки. Це і поїздки з велосипедами на полігон і не тільки, і до Луцька по справах, і на море, і на лижі.. Навіть банальний school-run чи mall-run став набагато простішим і комфортнішим.

Долаємо замети

Дизельний фордівський мотор на 90 коней та 200Нм крутного моменту на 1300кг – це якраз те, що треба молодим сім’ям – і гроші економить(800 км запас ходу!), і потужність/тягу має достатню для обгонів, але не надто більше – щоб не виникало дурного бажання ганяти на швидкості по ямах (машина все ж таки сімейна, і,  значить, в ній возять найдорожче). Найшвидше  я на Фокусі розганявся 160 км/год і так виглядає, що більше цієї швидкості їхати йому не дано. При 120-130 аеродинамічний шум (машина дещо вища від середньостатистичного седану С-класу) нагадує про вимоги ПДД, тому найбільш затишно і природно їдеться десь при 95-110 км/год по хорошій дорозі. Розхід в такому темпі теж порадує – ~5.5 літрів дизелю.

Багажник великий – мій  велосипед з 21″ рамою і високою гумою поміщався при складеній задній сідушці і без переднього колеса без проблем. Найчастіше так його і возив – “роги” ставив тільки коли треба було 2 або 3 ровера возити з собою. А при бажанні можна навіть було 4-х метровий килим до Луцька зверху на “рогах” тарабанити 🙂 Словом, практична машина.

Тепер перейдемо до цифр та статистики. Останній рік чіткіше виділилася тенденція попередніх років – Фокус вимагав уваги до себе двічі в рік. Так і цього року – весною “перебрали” ходову + ремені ГРМ та навісного обладнання(6829 грн), а вже в жовтні довелося робити ступицю переднього підшипника та синхронізатори в КПП(2540 грн). Помалювати машину я вирішив після того, як Юля безаварійно поїздила пару місяців і обіцяла більше її не товкти(4800 грн). Ага, ще влітку вистрілила пружина передня, довелося міняти пару (1140 грн) – і на тому все.

Офіційних платежів вдалося уникнути – декілька разів сварився з поліцаями і довів їм, що не порушник (прокачав цей скіл серйозно + підтягнув знання ПДР :)), декілька разів мав дрібні порушення, які обійшлися недорого і на місці, один раз відсудив перевищення приписане неправомірно(все разом на 150 грн). Ну і “цивілка” на рік (300 грн).

Компонентів до машини особливо не купував – колеса докатував з попереднього сезону, все інше не ламалося. Окрім вищезгаданих пружин передніх та фільтрів/масла на ТО(810 грн).

Намотали ми за цей період 20 тисяч кілометрів. Загальна сума витрат на авто зросла порівняно з попереднім роком на 3.5% і склала 31485 гривень. Це пояснюється як подорожчанням дизелю, так і ремонтами.

Використано також більше дизелю – 1315 літрів. Цього року заправляв тільки на WOG, і, за дуже невеликими винятками, на ОККО. Середньорічна витрата палива склала 6,57 літрів на сто кілометрів. А вартість кілометру – 1,57 грн/км – дорожче, чим попередні роки при схожих витратах пального.

Традиційна табличка витрат виглядала цього року так:

Monthly Car components Car Maint Official Repairs Diesel
apr-11 8171 0 -242 -300 -6829 -800
may-11 839 -10 -30 0 0 -799
jun-11 1059 -57 -37 0 0 -965
jul-11 3028 -1000 0 0 -140 -1888
aug-11 886 0 0 0 0 -886
sep-11 1486 0 -30 -50 0 -1406
oct-11 8096 -890 -786 -50 -4800 -1570
nov-11 1803 -200 -80 -50 0 -1473
dec-11 3425 0 -130 0 -2015 -1280
jan-12 2162 -51 -40 0 -525 -1546
feb-12 530 -16 -65 0 0 -449
mar-12 0 0 0 0 0 0
Total 31485 -2224 -1440 -450 -14309 -13062

Розшифровка колонок – Аксесуари та Запчастини (Car components), Утримання (Car Maint), Офіційні внески/платежі(Official), Ремонти (Repairs), Пальне (Diesel).

Nice and clean

Одометр на момент продажу показував 216тис.км, зважаючи на факт, що купували ми машину на 136тис.км. – 80 тисяч за чотири роки – наші. Загальна сума на утримування машини за чотири роки склала 104479 грн. Значить, загальна вартість кілометру – 1.30 грн/км. А загальний розхід за 4 роки склав 100*(1188+1458+1298+1315)/80000 = 6.57 літри на сотню кілометрів, що я вважаю дуже непоганим результатом.

Ще одна цікава табличка показує загальні витрати щороку + процентне співвідношення по категоріях:

Total, UAH Car Components Car Maint Official Repairs Diesel
1st year 19920 29% 8% 12% 17% 34%
2nd year 22713 38% 5% 6% 11% 40%
3rd year 30361 22% 2% 11% 33% 32%
4th year 31485 7% 5% 1% 46% 41%

На природі

Продав машину в гривневому вираженні за ті ж гроші (~60000 грн), що й купував, але якщо рахувати в доларовому еквіваленті, то знецінення становить ~5800 доларів США. Додаємо вартість утримання і виходить, що ровер дешевше 🙂 Проте, незважаючи на плавніше подальше знецінення і гарні цифри по утриманню авто, ми вирішили-таки його продати. Причини – зростання проценту ремонтів в утриманні, зниження впевненості в авто(одна з поломок сталася Юлі в Польщі), наближення кризи середнього віку і таке інше 🙂 Є ще й гіпотеза – утримання нової машини (КАСКО, ТО, гума) повинно вийти в подібні гроші, тому я вирішив перевірити це на власному досвіді. Яким чином – в наступних випусках статистики автолюбителя 😉

Детальний (помісячний) звіт лежить тут.

Попередні роки утримання – рік 1, рік 2 та рік 3.

Декілька фото на згадку про нашого Фокуса (більше лежить тут):

Advertisements

5 thoughts on “Річна статистика автолюбителя – ч.4

  1. Симпатичний був фокусік. Мені ще місяць до підведння підсумків за другий рік. Подивимось що скаже, але буде точно більше, мали неприємність міняти бензонасос в Хорватії (. І вже підходить час деяких дорогих замін. То стоїть питання або продавати або вкладати гроші. І також подумую про нове авто, але блін жаба трохи душить, і це ніби нормально їздить, тільки є нюанси. Доречі хоч мому фокусу вже 7 років, я купляю каско, і в принципі наразі не пошкодував.
    А статистика як завжди по науковому)))

    • Мені ще місяць до підсумків

      то я лінк на твою статистику пізніше додам.

      стоїть питання або продавати або вкладати

      імхо, залежить від того як ціна на нього себе вестиме. в тебе новіший, наш народ вже до них трохи звик. а мій конкурує з октавіями/гольфами, які більше на нашому ринку відомі. плюс “американці” тих років трохи картину псують – вони і розхід мають більший і в ремонті проблемніші. з іншого боку, якщо основні ремонти (ходова, ремені, амортизатори і тд) не за горами – я б продавав.

      А статистика як завжди по науковому

      і півдня нема ))) старався, бо то ж tribute )))

  2. Пінгбек: Річна статистика автолюбителя – ч.5 « Bike Traveller’s Blog

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s