Річна статистика автолюбителя – ч.6


ImageЩоб трохи відволіктися від тривожних подій останніх місяців, пропоную вашій увазі ще один рік автостатистики. На цей раз буде менше фотографій та вражень, бо рік був досить клопіткий, тому було не до фото – а ті, що є – то здебільшого з телефону. Ну але ж ми тут не для перегляду фото зібралися, а для цифр, то ж давайте до діла.

Спочатку про враження. Чим більше часу з чимось/кимось проводиш, тим більше звикаєш до переваг і починаєш бачити недоліки. Так от, для мене цей період ще поки не настав – навпаки, цілий рік ми з С-максом жили “душа в душу” і поробили купу справ. Чого тільки не було в цьому році – велоподорожі (мало, але були), народження Марка (основна подія року), будова (друга основна подія року), переїзд з квартири, ремонт, регулярні “попадання” на заміну коліс, регулярні поїздки до Луцьку.. Але загалом, машина проявляла себе з хорошої сторони (ну крім коліс, але то вже не вина Форда – а доріг і “прокладки” між кермом і водійським сидінням :)). Практично 80% часу я їздив без задніх сидінь, бо постійно щось треба було по будові, та й шосер з візком дитячим ліньки було по поверхах тягати.

Ось лише невеличкий перелік, що можна перевозити С-максом:

1)Дитячий візок з автокріслом і люлькою для спання + мій шосер

2)Дитяче ліжечко-люлька в розкладеному стані

Image3)350 кг цементу в багажнику

4)3 великих блоки пінополістиролу 50-ки для стяжки підлоги

5)двоє-троє дверних полотен (80-ка, 2.05 висотою)

6)речі сім’ї з трьох людей з квартири за 10 років проживання (ну, щоправда, не за один раз :))

7)50 м.кв. паркету різнонаборного (довжина від 220 до 600)

8)бетономішалку на 160 чи 200 літрів в розкладеному вигляді

9)віброплиту

10)арматуру 4м

11)цілу купу кухонної техніки (посудомийка+газова поверхня+велика мийка+витяжка+мікрохвилька) + дитячий візок

12)плитку для підлоги 30 м.кв.

13)плитку настінну для ванни 25 м.кв

14)цілу купу меблів для ванної кімнати, дитячої, кухні, холу, тощо

ImageЗвичайно, що для різних реально важких або довгомірних вантажів доводилося брати окрему вантажну машину – але з усім вище переліченим дріб’язком прекрасно справлявся С-макс, за що йому велике “дякую!”. Купу нервів, коштів і часу я зберіг в минулому році завдяки об’ємному багажнику. Перевезення того ж дитячого візка (який постійно в машині катався, щоб не носити на 3-ій поверх по крутих сходах) в старому Фокусі була б набагато проблемнішою, навіть незважаючи на те, що в нас досить компактний візок-трансформер. А С-макс вміщає і візок, і мій шосер – що сильно спрощувало багато моїх планів по тренуваннях.

Насправді, в повсякденному житті більшості з нас не так часто доводиться возити паркет, пінополістирол чи побутову техніку (то все точкові операції), але під час будови чи ремонту можливість це самотужки підвезти реально спрощує багато завдань. Словом, вмісткий багажник “рулить і бібікає”  🙂

Крім багажнику можна похвалити ще дві речі в С-максі – керування і колір. Керування і відчуття машини дуже природне і машина впевнено себе веде на дорозі. Декілька разів в цьому році пересідав на інші авто на короткі відстані і кожен раз після цього все більше цінував свій С-макс )) Ну а колір дає перевагу в тому, що можна рідко заїжджати на мийку – якось на вишневому Фокусі було більше видно бруд, чим на білому С-максі. Чи, можливо, то я просто не мав часу тим сильно перейматися.

Тепер щодо негативних вражень за минулий рік. Колеса Goodyear це просто якесь Ге. Я ніби не так вже і багато їздив по поганих дорогах, але все одно під кінець літнього сезону практично всі 4 шини в гулях, а одну ще й довелося міняти посеред року (на будові порвав об арматуру боковину). Сильно задумався тепер над Nokian з підсиленими боковинами (такі як на Фокусі мав на останній рік експлуатації). Така ж ситуація з зимовими (теж брав Goodyear, щоб по-феншую було :)), правда гуля поки тільки на одному колесі. Тиск нормальний підтримую, по ямах сильно не гоцаю, на Луцьк тепер тільки через Дубно їжджу – чорт його зна, що з тими шинами не так.

Ще один негатив, який був – то регулярно глохла машина на холостих, але в сервісі це швидко усунули – пояснили, що від якості бензину (ВОГ, ОККО і трошки Шелл) щось там на свічках нагоріло – прочистили і тепер вже немає проблем.

ImageНу і чомусь за минулий рік перегоріло 3 лампи ближнього світла. Їжджу з постійно ввімкненими фарами (автоматичний режим), можливо це причина. Спочатку купував в Епіцентрі за 220 грн пара, а потім знайшов на автобазарі за 110 пара – тому не така вже велика біда. Причому в цьому недоліку є плюс – виявилося, що С-макс вміє через меню попереджувати про те, яка саме лампа перегоріла. Дрібниця, а приємно. Заміна ламп займає десь 10хв, тому це такий дрібний недолік.

З оказій цього року нічого такого не мав (раз якийсь дятел мені до бамперу ззаду притерся на світлофорі Кульпарківська-Садова) – тільки бокове зеркало виламав на будові – поремонтували по КАСКО (замінили повністю корпус).

Двічі проходив Фордівське ТО – вирішив робити його частіше, ніж пише книжка (20000 км) – і роблю як і на Фокусі в районі 12-15 тис км. На одному з ТО щось там з передньою стійкою стабілізатора було і пильником (при їзді нічого не відчував) – поміняли по гарантії і безкоштовно.

Подорожей в минулому році не було – на Майдан хіба, весь кілометраж намотав по Львові, до Басівки і до Луцька. До бензинового двигуна вже звик і з обгонами проблем тепер немає (раніше було дещо незвично після дизеля, що доводилося скидати передачу)

З враженнями та подіями розібралися – тепер щодо цифр. Ось табличка витрат по місяцях:

Monthly Total Car components Car Maint Official Repairs Petrol Petrol, L
Feb-13 8790 0 -74 -7686 0 -1030 91.4
Mar-13 3860 -1150 -126 0 -1358 -1226 106.7
Apr-13 1712 0 -400 0 0 -1312 110
May-13 850 0 0 0 0 -850 73.5
Jun-13 1455 0 -70 0 0 -1385 116
Jul-13 3876 -1441 0 0 0 -2435 216.7
Aug-13 2746 0 -70 0 0 -2676 235
Sep-13 3905 0 -290 0 -1673 -1942 173
Oct-13 1979 -110 0 0 0 -1869 165.5
Nov-13 1985 0 -270 0 0 -1715 152
Dec-13 3211 0 -70 0 0 -3141 284.5
Jan-14 1920 0 0 0 0 -1920 173
Total 36289 -2701 -1370 -7686 -3031 -21501 1897.3

Загальний пробіг на початок лютого 2014 склав 51000 км. За минулий рік – 24700 км. Витрачено 1897 літрів пального, що дає нам ~7.7 л/сотню. Згідно з бортовим комп’ютером – 7.8 л/сотню, теж саме практично. На око оцінюю тип їзди по місту/по трасі десь 60/40. Чисто по місті якось пробував заміряти – вийшло в районі 10 літрів на сотню.

Оскільки ніяких великих покупок для машини не було, то частка пального в загальних витратах склала аж 59% (рекорд за всі роки утримання як Фокуса так і С-макса). Заправлявся на ВОГ та ОККО, декілька разів на Шелл. Всього за рік на пальне пішла 21501 гривня.

ImageНаступна витратна категорія – Офіційні платежі, в якій є лише витрата на страхівку КАСКО та ОСАГО. 21% від загальних витрат, або ж 7686 грн. Знижка на КАСКО мені ніби не повинна була бути нарахованою, бо я мав страховий випадок, але шляхом торгу ми дійшли згоди з пані Вікторією з ПЗУ (рекомендую!), що поліс ОСАГО мені включать в ціну КАСКО. “Окупність” страхівки довелося перевірити вже в кінці року – коли я випадково зірвав кріплення водійського зеркала заднього виду в вузькому проїзду – поміняли без проблем, рахунок був на суму до 3000 грн, моя франшиза склала 890 грн – ця сума була сплачена вже в лютому, тому не попала в цьогорічну статистику.

В графі “Ремонти” – два пройдені ТО, про які я згадував вище, і вирівнювання дисків після зими. 8% в структурі витрат і 3031 грн в грошовому еквіваленті.

“Запчастини до авто” докупляв наступні – 1 зимову шину, 1 літню та 4 лампочки ближнього світла. Загалом на суму 2701 грн, і 7% від усіх витрат. Ця стаття “дожене” мене в наступному році – бо літню гуму (мінімум 2 колеса) доведеться докупляти.

Найменша стаття витрат – знову “Утримання авто”. Мив машину нечасто, в основному там витрати за перевзування гуми та латання гуль/проколів на колесах. 4% та 1370 грн відповідно.

Загальні витрати склали 36289 грн, що дає нам вартість кілометру в районі 1,47 грн/кілометр. Що вже ближче до вартості кілометра, яка була на дизельному Фокусі. Детально рахувати вигідність відносно дизеля не маю бажання – нехай це буде домашнім завданням для читачів 😉 А поки ось табличка з витратами по роках:

Total, UAH Car Components Car Maint Official Repairs Fuel
1st year 19920 29% 8% 12% 17% 34%
2nd year 22713 38% 5% 6% 11% 40%
3rd year 30361 22% 2% 11% 33% 32%
4th year 31485 7% 5% 1% 46% 41%
5th year 53367 14% 4% 32% 4% 46%
6th year 36289 7% 4% 21% 8% 59%

Щодо наступного року – прогнозоване збільшення пробігу за рахунок регулярного добирання з Басівки (цикл дім-школа-робота-школа-гуртки-дім забирає до 30 км щодня) – хіба влітку, я хочу почати їздити шосером на роботу + Даринку не треба буде до Львова возити щодня. Також чекають витрати на колеса і наступне ТО в квітні. Тож поживемо – побачимо 🙂

Попередні роки утримання дизельного Форда Фокуса – рік 1рік 2рік 3 та рік 4. Перший рік утримання бензинового С-макса – рік1.

Детальна екселька з витратами 2013/2014 – тут.

Image

13 thoughts on “Річна статистика автолюбителя – ч.6

    • ага, якщо є велика роверова (і не тільки ;)) родина, або якась активна будова йде (от нещодавно довідався, що в багажник зі знятими кріслами влазить 14 порожніх піддонів з-під бруківки :)) то с-макс розрулює багато питань. щодо нокіан – в них є серія xl з посиленими боковинами – взагалі-то це шини для всяких “чобітків” з більшим індексом вантажопідйомності, але їх продавці рекомендують брати як більш стійкі до появи гуль чи порізів на боковинах. не можу нічого толком тут підтвердити, бо сезон тільки на них відкатав, ще коли фокуса мав, а на с-макс врешті купив goodyear знову

      • Я от думаю над такою, там ніби XL індекс мав би бути… http://shyp-shyna.com.ua/ua/catalog/bus/model-nokian-hakkapeliitta-r2/

        Ціна правда кусюча капєц, але шо робити жизнь боль ))

        P.S. В мене фокус універсал 2014 теж вирішує багато питань через багажник, єдине шо жалкую шо не можна зняти одне сидіння і що вони не регулюються, лише складаються. Все решта дуже радує, особливо всякі фішки-плюшки)

  1. а я думав-думав і вирішив що хакка то задорого(в мене ще Юля часом любить десь колесо зачепити посеред сезону, тому докупляти в разі чогось має бути некусюче), тому лишився з гудієрами і суттєво скоротив поїздки по вбитих дорогах (економніше, наприклад, їхати Львів-Луцьк через Дубно, чим напряму – так хоч і зайвих 70км в одну сторону накручується, але ризик вбити колесо за ±1000грн набагато менший і нерви ціліші )).

    фокус гарний, якось тобі бібікав на кульпарківській )))

  2. я теж читав-читав, а потім так собі прикинув, що перших 5-7 позицій в рейтингах шинних тестів всі більш-менш одинакові (хіба про шумність є сенс форуми почитати, але і там боти рекламні білого шуму створили багато) – там в описах різниця така на рівні відчуттів ))) тому особливо не заморочувався, і брав те, що по ціні усміхалося. топові переважно описують як для всяких гонщиків і перформанс-дрочерів, а де і навіщо в нас ганяти я поки не знайшов 😉

    • ну я теж думаю шо з моїм стилем їзди різниці не буде, але витривалість до гуль і пробиття це добре.

      треба буде свою статистику показати. в мене правда середній певно буде менший, по місту без кондюка 7,5, з кондюком на літр більше, на трасі 5-6л в залежності від стилю їзди, раз для експерименту навіть до сколе заїхав на менше 5л/100 )

      доречі, можу підказати тобі апгрейд – кольоровий екранчик + задня камера китайська (буде автоматом включатись на задній передачі). ще з апгрейдів які собі зробив – приборка з кольоровим екранчиком з прошивкою де 4 показника одночасно на екрані. поідеї в фокуса і с-макса вся приборка та сама

      • то треба буде якось в тебе глянути, як то дивиться, скоро гарантія по с-максу в мене закінчиться, то можна буде щось таке зробити – я колись про це читав, але збився.

  3. Гарантія не злітає якшо міняти все на офіційному сервісі 😉

    виглядає приблизно так:
    то всьо оригінальні комплектуючі Ford, просто в нашому Гондурасі такі екранчики в приборку і на панель не ставлять, а в штатах і в європі ставлять

    приборка – https://f-a.d-cd.net/4f5e17u-960.jpg
    екранчик – https://e-a.d-cd.net/a437c54s-960.jpg
    з камерою – https://f-a.d-cd.net/5c9c044s-960.jpg

Залишити коментар